CHOOSE LANGUAGE:

  ZATVORI

Česta pitanja

Rezervacije


Datum dolaska:


Broj noći:

 


Pristupni kôd (opcija):

Promijeni/Otkaži rezervaciju »

Česta pitanja


Održavanje i zaštita plovila ...

1. Što je detaljni pregled stanja plovila?

Detaljan pregled stanja plovila se radi iz nekoliko razloga i isključivo na zahtjev stranke. Uglavnom je namjena procjene; izrada Ponude za servisne radove, izrada Ponude za osiguravajuća društva, kupnja/prodaja plovila itd.
Detaljan pregled stanja plovila ili njegovih bitnih sastavnih djelova (propulzija, glavni motor, generator, watermaker, trup plovila, električni sustavi, navigacijski sustavi itd) uvijek ovisi o njegovoj namjeni. U pravilu ne predstavlja dodatni trošak naručiocu pregleda ukoliko se radi o procjeni servisnih stručnjaka za izvođenje servisnih radova. Kod zahtjevnih pregleda koji iziskuju više vremena za realnu procjenu i ukoliko ne dođe do realizacije servisnih radova, izradu Ponude naplaćuju svi profesionalci uglavnom po realno utrošenim radnim satima servisniog stručnjaka ukoliko to nisu drugačije uredili cijenikom.

2. Što sve podrazumjeva redovito održavanje plovila?

Kao prvo, redovito održavanje je uvijek najpovoljnije održavanje a kao drugo čuva vrijednost i upotrebljivost Vašeg plovila ili njegovih bitnih sastavnih djelova. Ono obuhvaća kontinuiranu kontrolu svih sustava na plovilu uključujući podvodni dio plovila (trup) i nadgrađe. Kontinuitet kontrole je min 2 puta tijekom godine. U praksi je to zima i proljeće. Sve sustave na plovilu uključujući nadgrađe možemo održavati dok je plovilo u vodi za razliku od održavanja podvodnog dijela kad plovilo moramo dignuti iz vode radi odstranjivanja nakupina na trupu i propulziji.

3. Što sve podrazumjeva Zimski / Proljetni servis?

Zimski servis odnosno servis nakon sezone korištenja, podrazumjeva odstranjivanje soli ispiranjem u slatkoj vodi sa nadgrađa i bokova plovila (radi očuvanja geal-coata, rznih brtvila, tikovine itd) i ispiranje svih agregata u antifrizu (konzerviranje) koji su direktno ili indirektno u kontaktu sa soli. Praksa pokazuje da jedan dio brodovlasnika nakon završetka sezone korištenja, plovilo izvade na suhi vez, odstrane nakupine na podvodnom dijelu sa visokotlačnom vodenom pumpom, isperu plovilo od soli izvana, konzerviraju sve agregate, pokriju ga zimskom tendom ili termo folijom te ga ostave na suhom vezu do sezone korištenja. Drugi dio brodovlasnika nakon sezone korištenja također pripreme plovilo za zimovanje odsolivanjem i konzervacijom agregata ili kontinuiranim startanjem istih, samo oni ostavljaju svoje plovilo tijekom cijele godine u moru. Održavanje podvodnog dijela plovila obavljaju u proljeće prije sezone korištenja. Oba pristupa  pripreme za zimovanje potrebuju još održavanje baterija radi očuvanja kapaciteta te prozračivanje radi izbjegavanja kondenzacije vlage koja pogoduje razvoju pljesni i gljivica (mogu bitno oštetiti interijer).
Proljetni servis odnosno priprema plovila za sezonu ovisi o tome koliko dobro smo plovilo pripremili za zimovanje. Uglavnom obuhvaća: dekonzervaciju agregata i puštanje u pogon, po potrebi obnavljanje A/F boje podvodnog dijela, zamjenu cinkova te uređivanje bokova, nadgrađa, tikovine i inoxa (čišćenje, pranje, poliranje).
Svi ostali eventualne radovi (plastičarski, stolarski, električarski, mehaničarski) ovise isključivo o željama brodovlasnika i takve radove je najbolje planirati u vrijeme nekorištenja plovila kada takve radove ne uvjetuju vremenske prilike.

4. Što je osmoza, kako je otkriti i kako se zaštititi?

Osmoza je kemijski proces promjena unutar sastava stakloplastičnog trupa uslijed kontakta s vodom. Glavni i jedini uzrok nastajanja osmoze je zaostala voda u procesu proizvodnje trupa. Mjehurići su najčešći upozoravajući znakovi, veličina im varira od nekoliko mm do 10-tak cm, ispunjeni su vodom opora i kiselkastog mirisa.
Najbolja zaštitita od osmoze je preventivne naravi. Stara poslovica kaže „bolje spriječiti nego liječiti“, kako bi to postigli, iznimno su važni redoviti pregledi podvodnog dijela plovila i njegovo održavanje.

5. Koja vrsta A/F boje je najbolja za moje plovilo?

Nijedna A/F boja nije najbolji izbor za svaku vrstu plovila. Najbolji izbor ovisi o vrsti plovila (MY, SY) također ovisi o vrsti dosadašnjih premaza i njegovom stanju. Najbolje je upitati druge nautičare u vašem području koji koriste svoje brodove na sličan način kao što koristite i vi te se posavjetovati sa stručnjakom o stanju dosadašnje A/F boje te eventualnoj promjeni A/F boje.

6. Kako zaštititi geal-coat trupa u boji protiv izbljeđivanja?

Najbolji način do sada je nanijeti sloj voska na svim otvorenim geal-coata površinama vašeg plovila. Proces uklanjanja je malo spor, ali kada ga na proljeće uklonite, vaš gelcoat će biti lijep i sjajan kao novi.

7. Kada koristimo ručno, a kada strojno poliranje?

Prije poliranja bitno je završiti sve prljave poslove kao što su npr. brušenje i nanošenje A/F boje, te pripremiti brod prije samog poliranja. U pripremu spada pranje cijelog broda koje je itekeko bitno. Naime, ako krenete polirati prljav brod nećete znati kojim dijelovima posvetiti više pozornosti tjekom samog poliranja.
O procjeni stanja gealcot-a ovisi i način kojim ćemo pilirati plovilo. Ručno poliranje se koristi na manjim površinskim oštećenjima gealcot-a ili kada gealcot matira utjecajem sunca dok se strojno poliranje koristi kod večih oštećenja gealcot-a i proces je koji se izvodi slojevito te zahtjeva profesionalan pristup.
Poliraju se nova i starija plovila u pripremnoj sezoni za plovidbu, samo sa različitim polirnim sredstvima, opet ovisno o stanju gealcot-a.

  RSS PRETPLATA


Pratite najnovije vijesti i najave iz Marine Frapa preko svog e-mail servisa ili RSS aplikacije!


  NAJNOVIJE VIJESTI   NAJAVE DOGAĐANJA

 VRIJEME


  NEWSLETTER


 

  KONTAKT


Uvala Soline 1, 22203 Rogoznica

  +385 (22) 559 931 Recepcija

  +385 (22) 559 948 Servis

  +385 (22) 559 947 Marketing

  +385 (22) 559 988 IT

  frapa@marinafrapa.hr

Copyright © 2017   •   Marina FRAPA   •   Sva prava pridržana   •   Web dizajn i izrada: MEDIAN kreativna rješenja